تخریب بتن مسلح با کتراک

تخریب بتن مسلح با کتراک

 

برای تخریب انواع بتن ها ، از جمله بتن مسلح میتوان از محصول کتراک استفاده نمود و نتیجه بسیار مطلوبی دریافت کرد !

 

بتن مسلح چیست ؟

بتن مسلح یا بتن آرمه به بتنی گفته می شود که در درون آن بتن با میلگرد یا صفحات فلزی مسلح شده باشد ، بتن مسلح میتواند با میلگرد باشد و یا با استفاده از الیاف تقویت کننده و مستحکم کننده بتن ، هیچ تفاوتی ندارد به جز در استحکام آن !

از بتن های مسلح در ساخت ستون ها ، سقف ، دیواره های مستحکم و … استفاده می شود و میتواند مقاومت بتن را در برابر انواع فشار های استاتیکی و دینامیکی بیشتر کند .

برای تخریب بتن های مصلح بدون صدا بهترین گزینه استفاده از کتراک است زیرا هرچه مقاومت بتن مورد نظر شما بیشتر باشد بازدهی این محصول به مراتب بیشتر می شود و میتوان نتیجه مطلوب تری دریافت کرد .

تخریب بتن مسلح با کتراک

استفاده کتراک در بتن مسلح :

برای استفاده از کتراک در بتن های مسلح باید برخی نکات استفاده از این محصول را بدانید ، استفاده کتراک در بتن های مسلح به راحتی استفاده در بتن ، سنگ و یا ساروج عادی است و مانند دیگر اجسام باید سوراخ هایی با مته 32تا 40 درون آن زده شود .

 

نسبت استفاده کتراک در بتن مسلح بیشتر از بتن معمولی است ، در هر متر مربع بتن مسلح باید 25 کیلوگرم ماده کتراک مورد استفاده قرار گیرد تا تخریب به صورت کامل صورت بپذیرد ، این مقدار میتواند نسبت به شکل بتن تا 40 کیلوگرم نیز متغییر باشد !

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  اسید حلال بتن

 

برای تخریب بتن های مسلح باید در چندین نسبت به سایز بتن اقدام به تخریب آن با ماده کتراک نمایید ، پس از هر تخریب باید مجددا این ماده را درون سوراخ های ایجاد شده بریزید ، اکثر مشتریان با استفاده نهایتا دوبار برای یک ستون 2 متری آنرا کاملا تخریب میکنند .

 

تخریب بتن مسلح با استفاده از کتراک نیازمند هیچ ابزار خاص یا تخصصی ندارد و تنها نیاز است آموزش استفاده از کتراک را مطالعه نمایید تا بهترین روش استفاده از این محصول به شما آموزش داده شود ، استفاده از این محصول میتواند نهایتا 30 دقیقه از وقت با ارزش شما را بگیرد .

تخریب بتن مسلح با کتراک

سوراخ کردن سنگ ، ساروج یا بتن :

2- با استفاده از مته های 32 تا 42 در سطح سنگ یا ساروج مد نظر سوراخ هایی با عمق 20 سانتی متر یا بیشتر ایجاد کنید !

فاصله عرضی هرکدام از سوراخ های ایجاد شده از یکدیگر 15 الی 20 سانتی متر باشد که مشابه تصویر زیر است :

 

سوراخ مناسب کتراک

 

3 – پیش از آماده سازی کتراک لوازم ایمنی از جمله عینک ، ماسک و دستکش لاستیکی حتما مورد استفاده قرار دهید زیرا امکان بروز مشکل در حین انجام عملیات غیرممکن نیست !

4 – کتراک را به صورت گچ مانند با آب مخلوط کنید ، بهترین درصد ترکیب نسبت 3 به 1 است که 3 کیلو کتراک را با 1 کیلوگرم آب مخلوط می نماییم، در این قسمت از آب معمولی با دمای متعادل ( ولرم ) استفاده می کنیم .

تخریب بتن مسلح با کتراک

استفاده از کتراک :

5 – کتراک آماده شده نباید زیاد در فضای بیرون بماند و پس از مخلوط شدن به صورت کامل با استفاده از قیف به داخل سوراخ های مد نظر ریخته شود .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  بهترین روش شکستن بتن

6 – بهتر است داخل سوراخ ها کاملا تمیز شوند تا تاثیر کتراک بیشتر شود .

7 – پس از ریختن کتراک درون سوراخ ها با سیم یا جسمی نازک درون سوراخ ها چند بار بزنید تا هوا در کف سوراخ حبس نشده باشد . (#)

# این عامل موجب کارنکردن کتراک می شود و بسیاری از کاگذاران آنرا رعایت نمیکنند و از کار نکردن این محصول گله مند هستند .

8 – بهتر است پس از محله 7 با گُوِه های چوبی یا پلاستیکی روی سوراخ ها پوشیده شود تا فشار وارده چندین برابر شود . (#)

# با این کار فشار دیواره های سوراخ چندین برابر شده و زمان لازم برای تخریب جسم کمتر می شود .

تخریب بتن مسلح با کتراک

عملکرد کتراک :

9 – استفاده از کتراک به پایان رسید حال شما باید منتظر خرد شدن بتن ، سنگ یا ساروج مورد نظر خود باشید .

این مرحله ممکن است نیم ساعت ( 30 دقیقه ) الی چند ساعت زمانبر باشد که بستگی به شرایط محیطی نظیر دمای سنگ ، دمای هوا ، سختی جسم و … دارد .

این محصول در دمای پایین بازدهی کمتری دارد و هرچه جسم سخت تر باشد میتواند آنرا زودتر تخریب کند !

 

نتیجه نهایی استفاده از کتراک به صورت زیر خواهد بود :

 

 

تخریب بتن مسلح با کتراک