فنر لوله باز کن خانگی

فنر لوله باز کن خانگی

 

لوله باز کنی یکی از مسائلی است که ممکن است گریبان گیر هر خانه ای شود و اکثر اوقات بهترین راه این است که از کمک یک متخصص در این زمینه بهره ببرید ولی گاهی اوقات افرادی هم هستند که دوست دارند این کارها را خودشان به تنهایی انجام دهند. در مقاله زیر نگاهی به روش های لوله باز کنی می اندازیم و علت به وجود آمدن آن.

در رابطه با علت گرفتن لوله باید گفت که بخش زانویی مواردی نظیر سینک ظرفشویی، چاه توالت، چاه حمام، لوله فاضلاب و غیره که به آبریزگاه معروف هستند ممکن است دچار گرفتگی شوند و در نتیجه کشش آب و فضولات صورت نگیرد و شاهد گرفتگی لوله باشیم که برای رفع آن به صورت زیر عمل می کنیم:

در یک سری از موارد که کشش آب به آهستگی و با مشکل فراوان صورت می گیرد، می توان از پمپ کردن معمولی به شیوه زیر برای باز کردن لوله استفاده کرد:

  1. نحوه انجام این کار به این صورت است که آب را در بخشی که دستشویی، کفشویی یا کاسه توالت قرار دارند باز می کنیم و سپس با فشار زیاد پمپ را در محل مربوطه قرار می دهیم تا فشار و نیروی وارد شده توسط پمپ باعث متراکم شدن لاستیک پمپ به داخل سیفون و شتر گلو شود و به دنبال گرفتگی لوله رفع و باید گفت این هوای متراکم می باشد که باعث رفع گرفتگی لوله فاضلاب می شود.
  2. استفاده از تراکم هوا: گاهی اوقات گرفتگی به خاطر وجود یک شیء خارجی یا سخت شدن فضولات می باشد که در این طور مواقع باید گرفتگی لوله را با دستگاه تراکم هوا باز کرد.

در هنگام استفاده از این روش لوله بازکنی به چند نکته توجه کنید: الف) دستگاه تراکم هوا دارای مخزنی می باشد که درون آن با تلمبه زدن هوا انباشته می شود و روی صفحه مدرجی که خود دستگاه دارد عقربه ای حرکت می کند تا مقدار هوا نشان داده شود. با مراقبت دقیق و امن دستگاه به نحوی که ریسک پس زدن و بروز حادثه ای وجود نداشته باشد، اهرم دستگاه را می کشیم که به دنبال آن عمل پمپ کردن صدای شدیدی تولید می کنید و صورت می گیرد و لوله به دنبال آن فورا باز می شود. ب) در بعضی از مواقع امکان این وجود دارد که چند بار لازم باشد عمل کمپرس هوا را با این دستگاه انجام دهید تا گرفتگی لوله برطرف شود. ج) برای اینکه امتحان کنید لوله باز شده است یا نه بهتر است آب را به داخل لوله ها باز کنید و سرعت کشش را مشاهده کنید، سرعت کشش بالا نشان از رفع گرفتگی لوله دارد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  تخریب بتن بدون صدا

اگر روش های بالا جواب نداد یا امکان آن وجود نداشت می توانید روش فنر زنی را انجام دهید. فاصله بین مکان گرفتگی لوله با شتر گلو زیاد می باشد و برای انجام عمل فنر زنی باید از دستگاه مخصوصی استفاده کرد. این دستگاه باید به یک منبع برق متصل باشد.

 

روش فنر زنی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

راس این فنر حدود ۰٫۱ متر و مستقیم می باشد و جنس آن از ماده ای مقاوم انتخاب شده است. بخش اول پیچهای مخروطی در فنر باعث می شوند که اشیاء مختلف در لوله به جلو سر داده شوند.

در هنگام انجام عمل فنر زنی باید چند عامل را در نظر بگیرید:

  • نحوه عمل این دستگاه به ایجاد صدای وزوز مانندی و با چرخش فنر و بازکردن آن به سمت جلو برای رفع گرفتگی است.
  • برای تست اینکه گرفتگی لوله با موفقیت رفع شده است باید جریان آب را با فشار شدید باز کنید و کشش آن سریع باشد.
  • امروزه برای رفع گرفتگی از دستگاه های مدرنی استفاده می شود که به اشکال و فرم های مختلف وجود دارند.

.نحوه رفع و باز کردن گرفتگی چاه کفشوی

لوله فاضلاب حمام به دو علت دچار امر گرفتگی خواهد شد:

  1. داشتن لوله هایی که قطر کم دارند
  2. وارد شدن اثرات چربی و مو به دنبال حمام کردن به داخل لوله

دو عامل بالا باعث می شوند که در شتر گلو و جداره لوله فاضلاب، به ویژه اگر قطر لوله ها از ۴ اینچ کمتر باشد، گرفتگی رخ دهد. برای برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب حمام به صورت زیر عمل می کنیم:

  1. آب جوش را با فشار باز کرده و سعی می کنیم با پمپ کردن مسیر باز شود.
  2. در صورتی که نشست چربی ها فراوان باشد و در جداره لوله به مقدار زیادی جمع شده باشند، از محلول اسید کلریدریک ۱۰% و یا هر حلال قوی دیگری در محل کفشوی استفاده کرده و با پمپ زدن مداوم مسیر لوله را باز می کنیم.

حواستان باشد که اگر لوله از جنس چدن است از اسید رقیق برای باز کردن آن استفاده کنید. اگر مسیر لوله از جنس پولیکا یا همانند با آن است، از اسید نمی توانید استفاده کنید چون اسید خاصیت خورندگی دارد و باعث خورده شدن لوله می شود و اگر این کار را تکرار کنید لوله سوراخ شده و می پوسد و به دنبال آن نشت رطوبت های بالا رونده به اطراف را شاهد خواهیم بود. برای لوله های پولیکا و رفع چربی ها و گرفتگی های آن ها، امروزه مواد شیمیایی مخصوصی وجود دارد که آن ها را با آب می شود مخلوط و از آن برای رفع گرفتگی مسیر لوله استفاده کرد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  برش بتن

اینجا در مورد این مطلب بیشتر بخوانید

پانچر راه حلی آسان تر
این محصول(خورنده بتن و ساروج) جدید کم خطر برای انسان و محیط زیست و با استفاده آسان برای کاربر می باشد.

pancher یک جایگزین اسید است که عاری از بخارات و بوی نامطبوع می باشد. pancher با حل کردن (شکستن پیوند بین مولکولی) پیوند یونی در داخل سیمان، آن را حل کرده و سیمان یا بتن را از روی هر سطح بر میدارد، تبادل یونی استفاده شده در این محصول برای اولین بار در صنعت بکار گرفته شده است.
pancherحاوی اسیدهای موریاتیک، هیدروکلریک، سولفوریک و یا فسفریک نمی باشد.

موارد کاربرد :
۱ – تمیز کردن سطوح تراک میکسر از بتن “عملکرد تضمینی”

۲- جداسازی بتن از سطح قالب بتن “عملکرد تضمینی”

۳ – شستشوی ابزار آلات که بتن به آن چسبیده “عملکرد تضمینی”

۴ – تمیز کردن بتن از کلیه سطوح کاشی وسرامیک و……  “عملکرد تضمینی”

۵-باز کردن لوله هایی که با بتون و سیمان پر شده است “عملکرد تضمینی”

۶- خورنده ساروج های توسی,مشکی,سفید و فرمز  “بستگی به نوع ساروج دارد”

۷-تخریب بتون سطح از قبیل سقف,کف و …..  “بستگی به نوع بتون ,مدت ساخت,ضخامت”

 

این محصول در ظروف ۵ ,۱۰ ,و ۲۰ لیتری ارائه میشود.

 

حلال بتون وساروج pancher
 

جهت خرید پانچر (حلال بتن و ساروج) میتوانید با به قیمت های زیر با شماره های زیر تماس بگیرید

ساخت کشور کانادا بوده به قیمت لیتری ۱۲۰۰۰ تومان

در بسته های ۲۰ لیتری به قیمت ۲۴۰ هزار تومان.

در بسته های ۱۰ لیتری به قیمت ۱۴۰ هزار تومان

در بسته های ۵ لیتری به قیمت ۸۵ هزارتومان ارائه میشود

 

۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶  اقای حسینی مدیر فروش و مشاور تخریب

 

۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰     اقای احمدی نمایندگی فروشتهران

 

۰۹۱۳۹۶۱۴۶۸۴     اقای حسینی نمایندگی اصفهان