مشخصات محصول کتراک

مشخصات محصول کتراک

  • نام شیمیایی : کتراک ، (katrak ).
  • اسامی مترادف با کتراک : ماده منبسط شونده غیر انفجاری ، تخریب کننده سنگ ، تخریب کننده بتن ، تخریب بتون ، تخریب ساروج ، ضد بتن.
  • گرید محصول : کتراک صنعتی.
  • شکل ظاهری : پودر سفید رنگ.
  • حلالیت در آب : قابل حل در آب می باشد.

معرفی کتراک

کتراک از جمله مواد غیر منفجره شیمیایی در معادن می باشد که با استفاده از اعمال نیروی کشش در دیواره چال باعث شکست سنگ می گردد. کتراک به گونه ای عمل می کند که گاز و حرارت بالایی تولید نکرده ولی عمل شکست را تقریبا مانند انفجار انجام می دهد.

آماده سازی کتراک

ماده شیمیایی کتراک در اثر اختلاط با آب جهت انجام عملیات تخریبی به کار می رود. که برای این اختلاط توجه به نکاتی ضروری می باشد.

مشخصات محصول کتراک

تاریخچه کتراک

امروزه معدنكاري و شيوه هاي رايج در آن در حال تحول است و بسياري از مراكز و موسسات تحقيقاتي فعال در امور معدن براي پيشبرد اهداف معدنكاري دست به توليد موادي مي زنند كه بيشترين بازدهي را دارا بوده و در عين حال علاوه بر ارزاني قيمت ‌‌، با محيط زيست سازگاري داشته باشد.
يكي از مواردي كه به طور روز افزون در كارهاي معدني مورد استفاده قرار مي گيرد انواع پودر هاي منبسط شونده است. اين پودرها پس از مخلوط شدن با آب، به صورت دوغاب در درون چال هاي از پيش حفاري شده ريخته مي شوند و پس ازمدتي در اثر پديده هيدراتيزاسيون وآبگيري، دوغاب حاصله تا چندين برابر خود افزايش حجم مي دهد و در اثر اين افزايش حجم، يک تنش فشاري بالايي به ديواره چالها وارد مي كند و اين تنش در نهايت موجب شكسته شدن ديواره چال، در نقاط ضعف موجود در اطراف ديواره مي گردد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  فروش کتراک

با حفاري وآرايش چالها در جهت هاي خاص مي توان شكسته شدن ديواره چالها را هدايت نمود و در نهايت قطعات سنگ و يا بتن را به طور دلخواه برش داد.

مشخصات محصول کتراک