مشخصات محصول کتراک

هرآنچه درباره کتراک باید بدانید

کتراک:

نامهای دیگر: katrak , ماده منبسط کننده غیرانفجاری، تخریب کننده سنگ، تخریب کننده بتن، ضد بتن ساروج
بسته بندی: 30 دقیقه ای در کیسه های20 کیلویی چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟ و 2ساعته و 12 ساعته در کیسه های 25 کیلویی
مدت نگهداری: دو سال در بسته بندی اولیه در دمای ۵ الی ۳۵ درجه سانتیگراد.
قابلیت حل: محلول در آب
شکل ظاهری: پودر طوسی رنگ
گرید: صنعتی

کتراک چیست:
کتراک یک عامل تخریب کننده ی بدون صدا و غیر انفجاری است که چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟  بدون ایجاد سر و صدا، ارتعاش، آلودگی هوا و یا آلودگی محیط زیست، سنگ یا بتن را به راحتی ( به صورت کنترل شده ) قطعه قطعه میکند. این ماده یک پودر خشک است که هنگام مخلوط شدن با آب با نیروی تا 8000 تن در هر متر مربع تولید میکند. اخذ هیچ مجوزی یا پروانه ای برای استفاده از آن لازم نیست. کتراک در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن استفاده از مواد منفجره یا وسایل مکانیکی (مثلا در نزدیکی ساختمان ها، کابل های زیرزمینی، لوله های گاز، لوله های نفت و آب یا مناطق حساس به صدا) غیر ممکن و نا ایمن است. کتراک یک پودر بی ضرر و غیر سمی است ، چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟ که کارآمد، با استفاده آسان و بسیار قابل اعتماد در همه انواع شرایط – حتی زیر آب است. از آنجا که قابلیت اطمینان آن اثبات شده است،چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟  توسط تمام شرکت های مهندسی عمران و ساخت و ساز در سراسر ایران استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان ملات منبسط کننده شناخته شده است، چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟ این محصول کاملا ساده و بی خطر برای استفاده است و تا کنون در همه انواع سنگ ها و حتی بتن مسلح بکار رفته است.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  نحوه ی ساختن کتراک را بدانید

کاربرد کتراک:
1-استخراج معادن سنگ
2- تخریب صخره های سنگی و احجام بتنی.
3-حفاری و احداث تونل ها
4- تخریب بـتن های مسلـح و غیرمسلح (نظیـر دیوارها، فونداسیونها و….).
5- تخریب در زیر آب.

طریقه استفاده کتراک:
کتراک را ابتدا با نسبت 2 به 1 با آب خالص مخلوط كرده، سپس دوغاب حاصله را به مقدار معین ، تا 80% ارتفاع چال پر می كنیم. چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟ سپس سرچال را با گوه چوبی می كوبیم تا در چال بسته شود. سپس پس از نیم ساعت از ریختن كتراك در داخل چال، فعل و انفعالات شیمیایی انجام می گیرد وتولید گاز می كند. در اثر فشار گاز گوه چوبی مقداری به سمت بالا حركت می كند. لازم به ذكر است چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟  كه بایستی دقت شود تا نیم ساعت پس از ریختن دوغاب در داخل چال مجدداً پتك ها را در داخل چال بكوبیم. برای اینكه كتراك عمل شكستن را به طور كامل انجام دهد بایستی 1 تا 2 ساعت به آن فرصت داده شود. این زمان بستگی به سختی سنگ دارد.
– تقریبا 2 کیلوگرم دوغاب کتراک در هر سوراخ با عمق 1 متر و قطر 38 میلی متر استفاده می شود. قطر سوراخ توصیه شده 38 میلی متر است سوراخ ها نباید با قطر بالای 45 میلی متر حفاری شوند.
– ما توصیه می کنیم که از تجهیزات حفاری پنوماتیک استفاده شود (نه ابزار های الکتریکی). کتراک باید با آب شیرین سرد مخلوط شود و در اوایل روز قبل از اینکه سنگ یا بتن زیر نور خورشید گرم شود.
– سوراخ ها باید فاصله ای بین 300 تا 350 میلی متر داشته باشند. فاصله نزدیکتر، دقیق تر خواهد بود.
– مهم است که شما سنگ یا بتن را به صورت باز و جدا از یکدیگر بشکنید . سنگهایی که شکسته شده اند، باید از در حد امکان از هم جدا گردند.
– هنگام حفاری تخته سنگهای آزاد، باید تقریبا 80٪ از طول مته را برای سوراخ کاری استفاده نمود. برای سطوح بتنی یا صخره ای در حفاری ها، این عامل عامل در حدود 10٪ است.
– کتراک تقریبا 8000 تن در هر متر مربع نیرو تولید میکند و باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد. پیشنهاد شده است که پس از ریختن، منطقه پاکسازی شود؛ چقدر درباره کتراک اطلاعات دارید؟ر گاهی مشاهده شده است که دوغاب کتراک از سوراخ ها به صورت پف بالا میزند این در صورتی است که بخار بیش از حد ایجاد شده باشد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  آشنایی با تخریب کننده بتن