پودرمنبسط شونده کتراک

پودرمنبسط شونده کتراک

  • گرید : صنعتی
  • برند : گرین راک
  • مدل : نیم ساعته تقویت شده / صادراتی
  • بسته بندی : کیسه 25Kg / سطل 20Kg
  • نوع فروش : غیر رسمی
  • مقدار : تکی / تناژ

کتراک چیست ؟

کتراک ماده تخریب کننده غیر هجومی  و شیمیایی سنگ ، بتن و یا ساروج است که ترکیبات کلی آن شامل کلسیم اکساید (CaO) ، سیلیکون دی اکساید (SiO2) و سیمان های انبساطی است ، هر شرکت تولید کننده نسبت به فرمولاسیون خود دست به تغییر در مقادیر ترکیب کتراک کرده تا بهترین نتیجه را برای تخریب بدست آورد .

پودرمنبسط شونده کتراک

استفاده از ماده منبسط شونده :

ابتدا با توجه به اندازه سنگ یا بتن باید کتراک خریداری شود و روی سطح سنگ با فاصله های 15 سانتی متر از یکدیگر سوراخ ایجاد شود ، عمق هر سوراخ به طور متوسط باید بین 20 تا 25 سانتی متر باشد اما بسته به ارتفاع سنگ نیز دارد ، برای استفاده از کتراک پس از خرید این محصول آنرا با نسبت 3 به 1 با آب ترکیب نمایید (3 کیلو کتراک 1 کیلو آب) و درون سوراخ های از پیش آماده شده بریزید ، سپس درب آنرا با گوهه های چوبی بپوشانید و صبر کنید تا عملکرد و تخریب آن انجام شود.

نوع مته مورد استفاده در ایجاد حفره ها میتواند بسیار بر روی عملکرد این محصول تاثیر گذار باشد و حتما باید از مته هایی با سایز 30 تا 50 استفاده شود ، درون قسمت های کوهستانی و مناطقی که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست استفاده از مته شارژی و موتور برق بهترین روش است .

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  شیوه جدید تخریب بتن

پودرمنبسط شونده کتراک

عملکرد :

کتراک ماده ای انبساطی است که با ایجاد فشار درون سوراخ های ایجاد شده درون سنگ موجب ایجاد ترک در سنگ یا بتن می شود و میتواند آنرا به صورت کامل تخریب نماید ، در گذشته که این ماده شیمیایی برای تخریب وجود نداشت با استفاده از قلم و چکش این کار را انجام میداده اند که بسیار زمان بر و خسته کننده بود .

 

مزایای کتراک نسبت به مواد منفجره (دینامیت) :

امروزه برای استفاده دینامیت یا هرنوع مواد منفخره هجومی نیازمند اخذ مجوز از شهرداری ، سپاه پاسداران و یا داشتن مجوز معدن است که این امر موجب شده تا استفاده از کتراک بهترین گزینه برای تخریب شود ، همچنین قدرت تخریب این ماده به مراتب بیشتر از دینامیت است .

 

حمل و نقل دینامیت نیازمند شرایط خاصی است اما ارسال ماده کتراک برای مشتریان با استفاده از باربری های عادی در سراسر کشور انجام می شود .

 

خطرات احتمالی :

استفاده از کتراک به دلیل ایمن بودن در مقابل انفجار هیچ گونه خطر جدی به دنبال ندارد اما نیازمند رعایت شرایط خاصی است ، به دلیل وجود سیمان انبساطی درون ترکیبات این ماده ، برای پوست انسان بسیار مضر است و خاصیت خورندگی دارد همچنین در هنگام ترکیب این ماده با آب از عینک محافظ و ماسک مخصوص استفاده کنید زیرا گاز منتشر شده از ترکیب این دو ماده میتواند برای قرنیه چشم به شدن مضر باشد .

 

پودرمنبسط شونده کتراک