انواع روش های متداول برش بتن

 انواع روش های متداول برش بتن

 برش بتن به عنوان یک روش نوین و مناسب برای حذف تمام یا قسمتی از یک سازه بتنی جایگزین روش های سنتی تخریب بتن شده است. در روش های جدید برش بتن بر نکاتی همچون عدم ایجاد آلودگی صوتی، عدم ضربه به فونداسیون، دقت در برش و … توجه شده است. مزایای زیاد این روش ها سرعت جایگزینی آنها را بالا برده است. امروزه در مواردی که نیاز به حذف قسمتی از یک سازه بتنی است، دیگر از سوی مهندسان ساختمان مجوز تخریب بتن با استفاده از ابزارهای آسیب رسان به سازه بتنی باقیمانده ( همچون پرفراتور و پیکور)  داده نمی شود.

برش با سیم الماسه (برش سیمی)

 

اولین روش یعنی برش بتن با استفاده از دستگاه سیم برش (Wire Sawing machines) و سیم المسه مخصوص برش بتن، يكي از جديدترين و پر استفاده ترین روش هاي برش بتن (بتون) مسلح مي باشد. بوسيله اين عمليات (برش سیمی) مي توان اشكال مختلف و با هر ابعادي را در سازه بتن ايجاد نمود. از ويژگي هاي اين روش، توانایی انجام برش در هر نوع سطوح عمودي، افقي و شيبدار و حتي در ارتفاعات بلند مي باشد. اين روش نسبت به ساير روشها مزايايي از قبيل عدم محدوديت ابعاد برش، عدم ايجاد آلودگي صوتي، دقت ابعادي بالا، سرعت برش بالا و پيوستگي برش را دارا مي باشد.

  انواع روش های متداول برش بتن

سوراخکاری در بتن (کُرگیری)

 

از موارد مهم استفاده از كرگيري (سوراخ کاری با دریل بتن بری (Core Drilling Machines))، ايجاد سوراخ در بتن در هر قطر و ضخامت براي عبور كابل هاي برق، لوله هاي آب و گاز، تأسيسات ساختماني و… مي باشد. كرگيري جهت ايجاد سوراخ هاي دايره اي در بتن مسلح، پيش ساخته، آسفالت، آجر، بلوك سيماني، مصالح ساختي استفاده مي شود. همچنين مي توان در مناطق و مكان هايي كه قابل دسترسي جهت استفاده از تجهيزات ديگر برش بتن نمي باشد، با استفاده از ايجاد كرهاي پيوسته اشكال مد نظر را ايجاد نمود.اين امكان نیز وجود دارد كه در كف خيابان، پياده رو، ديوار ها، سقف، كف ساختمان ها و حتي بر روي سطوح لغزنده عمليات سوراخ كاري انجام گردد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  تخریب بتن

استفاده از کاتر (کف بری)

 

یكي دیگر از روش هاي متداول برش بتن استفاده از دستگاه هاي كف بر يا به اصطلاح همان كاترها (Cutter machines) مي باشد. در اين روش از دستگاه هاي كاتر برقي و ديزلي كه داراي ديسك هاي الماسه در سايز هاي مختلف مي باشد استفاده مي شود و شيار هايي تا عمق 40 سانتيمتر به صورت خطوط كاملا مستقيم در بتن ايجاد مي گردد.موارد عمده استفاده از كاترها جهت برداشت قسمت هاي خراب كف خيابان ها و سالن ها جهت ترميم، ايجاد راهگاه هاي عبور آب و تاسيسات در كف سالن ها، برداشت كامل كف سالن ها يا پل ها، باز كردن حفره هاي عمقي در كف سالن ها و … مي باشد. مهمترین برتری این روش نسبت به برش سیمی دقت بسیار بالاتر در برش و ایجاد صافی سطح مناسب در دیواره برش خورده می باشد.

  انواع روش های متداول برش بتن

استفاده از وال ساو (دیواربری)

 

در اين روش با استفاده از دستگاه هاي عمود بر (Wall Sawing machines) كه بر روي ديوار  و سطوح عمودي نصب مي شود، سطوح برش مي خورد. به دليل اينكه روش برش اين دستگاه به صورت تيغه اي مي باشد از مزيت دقت ابعادي در برش و  صافي سطح بالا در محل برش برخوردار مي باشد. از  اين روش براي  برش سطوحي كه سطح پشتي بتن نيز آزاد مي باشد مي توان استفاده نمود. با استفاده از  تغيير قطر تيغه هاي برش، برش هاي با ابعاد طولي و عرضي نامحدود و تا عمق حدود 1 متر  را مي توان ايجاد نمود.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  روش استفاده از کتراک و بلک پاور

 انواع روش های متداول برش بتن

جهت خرید پانچر (حلال بتن و ساروج) میتوانید با به قیمت های زیر با شماره های زیر تماس بگیرید

ساخت کشور کانادا بوده به قیمت لیتری ۱۲۰۰۰ تومان

در بسته های ۲۰ لیتری به قیمت ۲۴۰ هزار تومان.

در بسته های ۱۰ لیتری به قیمت ۱۴۰ هزار تومان

در بسته های ۵ لیتری به قیمت ۸۵ هزارتومان ارائه میشود

 

۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶  اقای حسینی مدیر فروش و مشاور تخریب

 

۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰     اقای احمدی نمایندگی فروش تهران

 

۰۹۱۳۹۶۱۴۶۸۴     اقای حسینی نمایندگی اصفهان