کتراک و نحوه استفاده از آن

کتراک و نحوه استفاده از آن

 

کتراک از جمله مواد غیر منفجره شیمیایی در معادن می باشد که با استفاده از اعمال نیروی کشش در دیواره چال باعث شکست سنگ می گردد.

کتراک

کتراک و نحوه استفاده از آن

ماده تخریبی کاملا بدون صدا و بی خطر که بر خلاف مواد منفجره دیگر در حین انجام عملیات تخریب، هیچ گونه صدا، موج انفجار، زمین لرزه، دود و گرد و غبار ایجاد نمی کند و تنها با ایجاد ترک سبب خرد شدن سنگ و جدا شدن سنگ یا بتن می شود. کتراک پودری که با ترکیبات شیمیایی خاص تولید شده که با توجه به ایمنی بالا، بدون صدا بودن، سازگاری با محیط زیست و همچنین سهولت استفاده مورد توجه افراد افراد زیادی قرار گرفته است. در مکان هایی که تخریب هیدرولیکی صدای بسیار زیادی تولید می کند و یا اینکه تخریب باید بدون آسیب های جانبی به اطراف از جمله مناطق مسکونی صورت گیرد بهترین گزینه می باشد.

کتراک و نحوه استفاده از آن

در ترکیب پودر کتراک از مواد شیمیایی استفاده می شود ولی در واقع ماده ای کاملا بدون خطر می باشد و زیست تخریب پذیر بوده و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. بهره گرفتن از روش انفجار در تخریب و شکستن سنگ ها در صنعت ساخت و ساز روشی رایج می باشد، اما به دلیل مسائلی همچون پرتاب سنگ و تولید گازهای سمی نیاز به مجوزهای رسمی می باشد. روشی خطرناک که همواره مشکلاتی را به دنبال دارد، که در این راستا متخصصین به تحقیق و مطالعه برای یافتن روش های جایگزین پرداختند که منجر به تولید محصولی جدید شد که نقطه عطف مهمی در صنعت ساخت و ساز رقم خورد.

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  خرید کتراک

 

کتراک و نحوه استفاده از آن

ماده شیمیایی کتراک در اثر اختلاط با آب جهت انجام عملیات تخریبی به کار می رود. که برای این اختلاط توجه به نکاتی ضروری می باشد.

کتراک و نحوه استفاده از آن

کتراک و نحوه استفاده از آن

در ویدئو پایین نحوه استفاده وعمل کرد این ماده را میتوانید مشاهده کنید

برای سفارش با شماره زیر تماس بگیرید

09199909101


 

کتراک و نحوه استفاده از آن

نحوه طراحی چال ها :

فواصل بین چال ها به صورت تقریبی در صورتی که قطر چال 40 میلی متر باشد. برای سنگ های خیلی سخت 10 تا 20 سانتی متر، برای سنگ های متوسط بین 10 تا 30 سانتی متر و برای سنگ های نرم بین 15 تا 40 سانتی متر می باشد. جدول زیر جهت برآورد قطر چال و نسبت تراکم و رابطه بین این دو می باشد. هر قدر قطر چال ها بیشتر باشد کیفیت کار کتراک بالا رفته و فاصله ی چال ها از یکدیگر بیشتر میشود و در ضمن ارتفاع چال ها نیز رابطه مستقیمی با افزایش فاصله بین چال ها دارد.

کتراک و نحوه استفاده از آن

فاصله بین چال ها بایستی بر طبق الگویی رعایت شود. تقریبا فرمول تجربی این طراحی به صورت زیر است :

ضریب * قطر چال = حداکثر فاصله چال ها ( میلی متر).

ضریب مورد نظر در فرمول بالا را می توان از طریق جداول مخصوصی که برای تعیین مقدار این ضریب تهیه شده است ، استفاده کرد. جداول تعیین ضرایب براساس داده های تجربی در سد معادن بدست آمده است.

 

کتراک و نحوه استفاده از آن

9 مرحله استفاده از کتراک جهت تخریب سنگ

کتراک را به نسبت 3 به 1 با آب مخلوط کرده ( 3 کیلو کتراک 1 لیتر آب) و کاملا مخلوط می کنیم.

1. نسبت اختلاط کتراک با آب حدود 3 کیلو به 1 لیتر آب می باشد.

2. اختلاط می بایست در ظروف پلاستیکی تمیز صورت گیرد.

3. آب مورد نظر بایستی آب معمولی باشد.

4. درجه حرارت آب برای اختلاط می بایست بین 15 تا 40 درجه سانتی گراد باشد.

5. سپس بلافاصله دوغاب را به مقدار معین تا 95 درصد ارتفاع چال پر کنید.

6. سپس سر چال ها را با گوه چوبی ببندید و خوب بکوبید.

7. تنها دلیل استفاده از گوه های چوبی برای جلوگیری از پاشیده شدن کتراک به بیرون از سوراخ خا میباشد و تاثیری در قدرت و عملکرد کتراک ندارد.

8. فعل و انفعالات شیمیایی کتراک از همان لحظه مخلوط کردن و ریختن درون چالها شروع میشود و گوه های چوبی به بیرون رانده مشود و دلیلی ندارد شما مجدد آنها را بکوبید

9. با توجه به نوع کتراک مصرفی و نوع کار شما از نظر سختی در صورت استفاده کردن از کتراک 30 دقیقه ای بعد 10 تا 30 دقیقه ,در صورت استفاده از کتراک 2 ساعته بین 1 تا 2 ساعت و در صورت استفاده از کتراک 24 ساعته بین 8 تا 24 ساعت عمل شکستن انجام میشود.

 

کتراک و نحوه استفاده از آن

اینجا هم میتوانید بیشتر درمورد این مطلب بخوانید  تخریب بتن